Złote Pętelki 2016

Małgorzata Baczyńska

należy do tych, którym się udało. Stworzyła markę rozpoznawalną  na rynku odzieżowym. Jej wieczorowe kreacje wybierają gwiazdy wielkiego formatu. Magdalena Cielecka, Małgorzata Kożuchowska, Anna - Maria Jopek, Reni Jusis, Edyta Olszówka to stałe klientki projektantki. Studiowała projektowanie ceramiki i szkła na wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Spontaniczny wyjazd do Londynu zaowocował w 1991 roku pracą w atelier, realizującym zamówienia angielskich projektantów. Zrozumiała, że projektowanie mody to jej pasja i przyszła praca. W  1997  roku otworzyła atelier, gdzie powstają jej baśniowe stroje. Jako jedyna w kraju prezentuje swoje ubrania na wybiegach w czasie Paryskiego Tygodnia Mody. Do jej ulubionych form ekspresji w modzie należą projekty sukienek. Po jej ubrania najchętniej sięgają kobiety, które bardziej niż trendy cenią indywidualność. Została wyróżniona wieloma nagrodami: nagrodą Projektant Roku polskiej edycji magazynu „Elle”, Projektant Roku magazynu „Exklusiv„, Złotą Ikoną A4, Doskonałość Mody 2008 magazynu „Twój Styl”. Została uznana za jedną z 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce w plebiscycie magazynu „Home & Market”,przyznano jej tytuł Kobiety Dekady magazynu „Glamour”, dostała też nagrodę 15-lecia „Twojego Stylu w kategorii” Projektant Roku. Baczyńska przeistacza kobiety w piękne pawie w kolorowych piórach. Jej styl stał się obiektem pożądania. W tym przypadku cena nie gra roli. Ma być szykownie, elegancko, z gracją.

Próchnik SA

Historia powstania marki Adam Feliks Próchnik sięga końca pierwszej połowy XX wieku. Kojarzone zawsze z wysoką jakością oferowanych produktów charakterystyczne logo stało się symbolem elegancji oraz klasy. Rozbudowane kolekcje zapewniają odbiorcy swobodę wyboru i możliwość kreowania własnego, niepowtarzalnego stylu. Nie przemijające trendy, ale twórcza interpretacja tradycyjnego krawiectwa stanowi o jakości propozycji Próchnika – marki silnie osadzonej w kontekście historycznym, której potrzeba kultywacji polskości jest od ponad 60 lat niezmienna.
Najnowsza jesienno-zimowa kolekcja Próchnika inspirowana jest wielkimi dokonaniami polskich alpinistów i himalaistów. Bodźcem do jej stworzenia była chęć upamiętnienia postaci Jerzego Kukuczki, powszechnie uznawanego za jednego z najwybitniejszych himalaistów XX wieku, który jako drugi człowiek na świecie zdobył Koronę Himalajów i Karakorum. Kolekcja oferuje, obok propozycji odpowiednich dla aktywnych zawodowo kobiet i mężczyzn dbających o nienaganny wygląd, także rozbudowaną część casualową: sportowe kurtki, swetry, spodnie, które sprawdzą się jako rozwiązanie wielu stylizacyjnych dylematów.

Aleksander Gliwiński

– projektant i autor unikatowej biżuterii, członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników.  Jego  wzory, nowoczesne i wyraziste w formie, tworzone są przede wszystkim z myślą o kobiecie, by podkreślić w niej to, co najpiękniejsze: wdzięk, zmysłowość i niepowtarzalny blask. Od kilku lat tworzy również biżuterię skierowaną do mężczyzn (bransolety, pierścienie, klamry do pasków).  Projektowaniem profesjonalnie zajmuje się od ponad 22 lat. Swoją autorską pracownię założył w 1991 roku. Jego biżuteria tworzona jest wyłącznie z naturalnych materiałów: bursztynu, srebra, drewna (heban) oraz skóry. Firma ma ugruntowaną i stabilną pozycję na rynku krajowym i zagranicznym. Od wielu lat jest uczestnikiem corocznych Międzynarodowych Targów  Bursztynu Amberif i Ambermart. Biżuteria była również prezentowana podczas I edycji „Kobiety Sukcesu” w Budapeszcie (2008) oraz na Targach Macef w Mediolanie

Słoń Torbalski – Tomasz Plata, ubiory z szafy Beaty Ruszkowskiej

SŁOŃ TORBALSKI to polska marka specjalizująca się w produkcji akcesoriów - toreb, walizek, plecaków i portfeli. Produkty wyróżniają się oryginalnym krojem, ciekawą kolorystyką i niezwykle starannym wykończeniem. Torebki Słonia są w dużej mierze wykonywane ręcznie i szyte w krótkich seriach, dzięki temu każdy egzemplarz jest unikatowy.
Nowa kolekcja marki Słoń Torbalski to połączenie niepowtarzalnego designu, zaskakujących zestawień kolorów i kształtów. Kunszt projektowania oraz znajomość trendów firma łączy z tradycyjnymi zasadami rzemiosła i światem sztuki.. Produkty mają artystyczny charakter, który odzwierciedlają odważne kroje i niebanalna kolorystyka. Tworzenie mody w Słoniu Torbalskim traktowane jest jak sztuka.

Renata Kosmęda

właścicielka firmy Cosma z Wielunia o własnej firmie zaczęła marzyć, gdy uszyła sobie spodnie ze sztruksu a zachwycone koleżanki chciały, żeby szyła im identyczne. Od czasu gdy jako młody inżynier, zatrudniła dwie szwaczki, minęło 25 lat. Praca stała się jej pasją a Cosma ubiera miliony mężczyzn w Polsce, Francji czy Niemczech. Moda męska zaczęła się zmieniać, konserwatyzm mężczyzn topnieć, panowie spojrzeli bardziej łaskawym okiem na zdobienia, kolor, tkaniny w kwiatki kolorowe wzorki czy, kombinacje kontrastowych zestawień i zaczęli nosić takie koszule. Polubili także proponowane przez Cosmę od lat 90 praktyczne kamizelki i oryginalne dziewiarskie swetry. Kolekcja zaprojektowana przez Renatę Kosmędę spełnia jej sen o komfortowych, wygodnych, ubiorach dla panów, szytych i dzianych ze zdrowych przędz i tkanin, wśród których króluje len.

Liczba wyświetleń strony: 477260