O nas

Polska Akademia Mody zajmuje się popularyzacją i wspieraniem polskiej mody i modelingu. Na naszym fanpage'u można znależć relacje z przedsięwzięć i działań w 2013r

Prezesem P A M jest Stefan Kostecki (m.in. pomysłodawca i organizator nagród oraz konkursów i plebiscytów, pokazów a także Gali Polskiej Akademii Mody i wcześniejszych Gali organizowanych przez MTP i ModArt; były: dyrektor ModArt i przew. Wielkopolskiego Oddziału Stowarzyszenia Dziennikarzy RP, dyrektor Wielkopolskiego Ośrodka Kultury, Domu Kultury Ratajan)

Prezydentem Złotej Loży jest Beata Ruszkowska, znana projektantka, laureatka Złotej Pętelki i dwóch Srebrnych Pętelek (www.rightlook.pl ).

Pozostali członkowie Rady Programowej: Magdalena Baranowska-Szczepańska, Ryszard Bączkowski, Bogdan Biegański, Janina Dutkiewicz, Aldona Dzielicka (szef marketingu) Dominik Górny (wiceprezes, rzecznik prasowy), Marta Grabowska, Janusz Heller, Agnieszka Janas, Iwo Jureczko, Katarzyna Kierzek-Koperska, Jerzy Konowalski, Tomasz Koperski, Jacek Krasocki, Roman Krzywiński, Piotr Kusy, Aleksandra Lewandowska, Gabriela Lisiecka, Michał Lura (wiceprezes), Andrzej Niczyperowicz, Jerzy Nowacki, Zbigniew Ostrowski, Anna Pawłowska, Kazimierz Rafalik, Anna-Maria Sobczak, Krystian Zawada, Kalina Zioła..

Polska Akademia Mody organizuje: Galę Polskiej Mody, Dziennikarskie Potyczki z Modą, Plebiscyt o „Złotą Pętelkę", konkurs o „Srebrną Pętelkę", plebiscyty: TOP MODA-marka na topie i TOP MODA - znak dobrej jakości i modnego wzornictwa, prezentacje i pokazy nowych kolekcji, organizuje Forum Mody, zajmuje się funkcjonowaniem Loży Honorowej.

„Złota Pętelka" (dziś największe i najbardziej pożądane wyróżnienie mody w Polsce) może zostać przyznana za szczególne osiągnięcia bądż za dorobek projektantom oraz producentom, również ludziom lub firmom zasłużonym dla mody.

„Srebrna Pętelka" jest najbardziej prestiżowym konkursem w polskiej modzie, ale przede wszystkim jest kluczem otwierającym wiele drzwi. Przez lata było to wyróżnienie, za którym nie szły specjalne nagrody i pieniądze ale które dawało liczne inne możliwości.

Wystarczy przejrzeć listę laureatów i finalistów konkursu, bowiem nie tylko główna nagroda pomagała w dalszej drodze, również wyróżnienia a nawet sam udział w finałowych prezentacjach. Tego nie ukrywają uczestnicy i głośno mówią o tym, że dzięki „Srebrnej Pętelce" otrzymali atrakcyjne i ciekawe propozycje. Są zapraszani przez domy mody, studia, pracownie, pisma, organizatorów wielkich pokazów mody. Zwracają się do nich z propozycjami współpracy znaczące polskie firmy odzieżowe, które doceniają ich ciekawe prezentacje w „Pętelce".

Top Moda to znak dobrej jakości i modnego wzornictwa oraz modnych marek ("marka na topie") przyznany po raz pierwszy w 1993 roku, znak, który stał się znaczącym wyróżnieniem i gwarantem jakości. Rozpoczynając całą akcję pisaliśmy m.in.: „... często odczuwamy głód niewiedzy, - co jest aktualnie modne, jakie obowiązują tendencje, w jakim sklepie kupić modny garnitur, sukienkę, buty, biżuterię...samochód, telefon; który producent trzyma rękę na pulsie, z jakim projektantem warto współpracować. I gdzie najlepiej robić zakupy. Z drugiej strony ważne jest, by tych najlepszych doceniać, prezentować, promować".

Znakiem „Top Moda" laureaci mogą i metkują swoje propozycje lub oznaczają przez okres trzech lat od otrzymania. Dla klientów Top Moda jest swoistym drogowskazem. Co też podkreślają sprzedawcy, producenci, media i właśnie kupujący.

Gala „Kreatorzy Mody Roku" organizowana jest w zależności od zauważonych w danym roku indywidualności, marek i firm oraz ich propozycjii. Zgłoszenia przedstawiają członkowie Złotej Loży

Zanim powstała Polska Akademia Mody

Polska Akademia Mody powstała na bazie doświadczeń ModArt, wielu projektantów, marek i firm.

ModArt, podobnie jak dziś PAM w swych założeniach miał wiele przedsięwzięć misyjnych. Większość zysków była przekazywana na wspieranie mody i modelingu, co w przypadku przedsiębiorstw rzadko się zdarza. Już w niecałe dwa lata po powstaniu ModArtu, Międzynarodowe Targi Poznańskie zwróciły się z propozycją współpracy. Współpracę zaoferowali też politycy, biznesmeni, liczne firmy.

Aby promować modę jako sztukę w dodatku dążąca do użyteczności stworzyliśmy cały szereg przedsięwzięć, projektów, programów i wydarzeń.

Powstały Poznańskie Spotkania z Modą, Top Moda, konkurs o „Srebrną Pętelkę", plebiscyt o „Złotą Pętelkę", Gala Polskiej Mody, konkursy: o „Złotą Fastrygę" , „Wzór Sezonu", „Tkanina Sezonu", Forum Mody, „Kreatorzy XXI wieku".

To wszystko miało prezentować modę, szukać talentów i dobrych marek, wskazywać na tendencje w modzie i w tym co modne (niekoniecznie odzież i „marka na topie").

Ale też powstało wiele inicjatyw służących poprawieniu jakości/doskonaleniu prezentacji mody : Poznańska Szkoła Modelek i Modeli, ogólnopolski konkurs „Debiuty Modelek i Modeli", stworzenie Federacji Polskiego Modelingu.

Od polowy lat dziewięćdziesiątych mieliśmy wsparcie znaczącego partnera/współorganizatora i Międzynarodowych Targów Poznańskich. Dzięki sile, infrastrukturze, zaangażowaniu MTP i naszym pomysłom w latach 1993-2005 Poznań stał się stolicą polskiej mody. Tutaj prezentowano premierowe pokazy nowych kolekcji (które kiedyś odbywały się w Warszawie czy Łodzi), tutaj przyjeżdżali najwybitniejsi projektanci, najlepsze marki i firmy. Gościliśmy znane z pierwszych stron gazet osobowości polityki (premierów, ministrów, posłów), biznesu, artystów teatru, estrady i kabaretu (m.in. Adam Hanuszkiewicz, Michał Bajor, Izabela Trojanowska, Maryla Rodowicz, Kayah, Tadeusz Drozda, Danuta Rin, Ewa Wiśniewska,...).

Najlepsze kolekcje też prezentowaliśmy w kilkudziesięciu miastach Polski od Szczecina po Przemyśl i od Zielonej Góry po Warszawę, także we Francji, Niemczech, Czechach. Przez piętnaście lat było to ponad sześć tysięcy pokazów.

Niedługo po śmierci Prezesa MTP Pana Stanisława Laskowskiego, MTP postanowiły przerwać współpracę z ModArt. Niedługo potem zmarło też dwóch wspólników ModArt, co spowodowało że firma przestała działać.

Dotychczas Polska Akademia Mody była tworem honorowym wymyślonym w ModArt dla laureatów Złotych Pętelek jako złota Loża Polskiej Akademii Mody. W 2013 r powstała Polska Akademia Mody jako odrębna samodzielna jednostka.

Wiele osób i firm zwracało się z propozycjami wznowienia wcześniejszych działań, proponując też swoją pomoc i pomysły. W nowych czasach i sytuacji potrzeba było też nowej formy.

Liczba wyświetleń strony: 360267